FANDOM

Administratorzy mogą blokować i odblokować strony, w tym te, które nie istnieją. Ochrona strony lub obrazu zwykle oznacza, że nie-administrator nie może go modyfikować. Większość stron na wszystkich Wikiach powinny pozostać publicznie edytować, a nie ochronie. Strony mogą jednak być stale lub czasowo chronione ze względów prawnych (na przykład teksty licencji nie powinny być zmieniane), albo w ekstremalnych przypadkach wandalizmu lub edytować konfliktu lub obraźliwy tekst.

Zastosowanie

  • Ochrona bardzo zniszczone strony, takie jak strony głównej na dużym wiki.
  • Zachowanie integralności witryny logo i ikony.
  • Przy zachowaniu integralności kluczowych stron autorskich i licencji.
  • Zapobieganie wielokrotnie tworzone akty wandalizmu i spamu stron z tworzenia. Zobacz Special: Protectedtitles

Ochrony czasowej służy do:

  • Egzekwowanie "ochłodzić" okres zatrzymania "edytuj wojny" na żądanie.
  • Ochrona strony lub obrazu, który został niedawno cel trwałych wandalizmu lub trwałe zmiany zabronione przez użytkownika.

Nie ma potrzeby, aby chronić dane osobowe. Css i. Js stron jak użytkownik / Monobook.css lub użytkownika / cologneblue.js. Tylko rachunki związane z tych stron (i administratorzy) są w stanie je edytować.

Inne zastosowania

Większość stron i zdjęć są niezabezpieczone domyślnie tylko logo witryny i favicons są automatycznie chronione. Można chronić edycji, przenoszenia lub oba poprzez zaznaczenie Odblokowanie możliwości przenoszenia pola wyboru.

  • (Domyślne) oznacza użytkownika, zarówno tych zalogowanych jak i anonimowe, można edytować lub przenieść stronę.
  • Tylko zarejestrowani, lub częściowo chronione, oznacza anonimowych użytkowników i nowych kont mniej niż 4 dni nie można edytować i / lub stron ruchu.
  • Sysops tylko, czy w pełni chronione, oznacza tylko administratorzy mogą edytować i / lub przenieść stronę.

Strony mogą również kaskady chronione, to sprawi, że wszystkie obrazy, strony lub szablony transcluded na stronę, aby być w pełni chronione, nawet jeśli główny artykuł jest tylko częściowo chronione.

Zasady

  1. Nie rób często błędów ochrony strony bez potrzeby. Na przykład, nie chroń strony po prostu dlatego, że jest na stronie głównej.
  2. Nie edytuj tymczasowo chronionych stron z wyjątkiem dodać ogłoszenie wyjaśniające strony jest chroniona.
  3. Nie chroń strony jak jesteś zaangażowany w wojnę edycyjną. Uprawnienia administratorów to nie tylko przywileje - Administratorzy powinni działać wyłącznie jako pracownicy dla społeczności użytkowników w ogóle.
  4. Unikaj faworyzowania jednej wersji artykułu na inny, chyba że jedna wersja jest wandalizmem.
  5. Tymczasowo zabezpieczone strony nie powinny być pozostawiane chronione przez bardzo długi czas.
  6. Strony dyskusji i strony dyskusji użytkowników nie są chronione, z wyjątkiem skrajnych okolicznościach.
  7. Ochrona strony w konkretnej wersji nie ma wyrazić poparcie dla tej wersji i wnioski nie powinny być chronione, że wersja jest odwrócony do inny.