FANDOM

Lekcja 22
Za kólisami
Za kólisami
Długość 19:58
Premiera 16 maja 2007
Od lat 16
Seria 2
Produkcja
Reżyseria Bartosz Kędzierski
Scenariusz Bartosz Kędzierski
Przewodnik po odcinkach
poprzedni
Miś Przekliniak
następny
Pozytywna wibracja

Za kólisami - 22 odcinek Włatców móch.

Początek

Pani Frał kłóci się z Anusiakiem. Następnie głos zabiera Maślana rozgniewany z powodu złego słownictwa. Nagle się przejęzycza. Nagle słychać wypowiedziane przez reżysera Cięcie! Potem Mashlanah grający Maślanę narzeka na pracę aktora i mówi, że ciężko jest grać ośmiolatka.

Fabuła

Scena z kłótnią jest nagrywana od nowa. Niestety Maślana powtórnie myli się w tym samym miejscu i zdenerwowany idzie do przyczepy. Za kulisami wypowiada się Anushak, który gra Anusiaka. Twierdzi, że sztuka ma wiele nioczekiwanych napięć i należy traktować ją poważnie. Poza sceną trwają "pogaduchy przy papierosie". Wtedy postacie pokazują swe drugie oblicze. Za kulisami na temat aktorów wypowiada się Gorgio Vaydussi, reżyser.

Pojawia się reklama magazynu W świecie gwiazd. W niej Anushak zaprasza do swojego apartamentu, Tchesyo prezentuję swój nowy wóz, dowiedzeć się można też o romansie pani Hygenist z Kevinem. Konietchko prezentuję swoją książkę pt: Goła prawda o Włatcach móch, a Miss Frau przygotowuje się do konkursu piosenki aktorskiej. Marcel zostaje wyłowiony z rzeki po próbie samobójczej.

Mimi, charakteryzatorka wyznała, że używa matowego makijażu, by Czesio przypominał zombie. Musi malować go przez 40 minut. Ukazana jest krótka próba bohaterów. Potem wypowiada się Paul "Faya" Certain, producent. Narzeka na koszty serialu, ale uważa, że daje on wielkie zyski. Mówi, że wykorzystana w jednym z odcinków bomba atomowa była prawdziwa. Mashlanah uwielbia rolę Maśłany za jej zwykłość i zachowanie jego dzieci. Znudziły mu się role patriotów i bohaterów narodowych. Pojawia się fragment odcinka Ałtobus i suwenira. Anushak chwali rolę Anusiaka, za jej męskość występującą zresztą u jego znajomego, Ireczka. Konietchko narzeka na to, że musi bez przerwy krzyczeć, przez co traci głos; miał też w swojej klasie kolegę pokroju Konieczki. Kieruje on obecnie pracami badawczymi w Korei. Tchesyo nie utożsamia się ze swoją rolą. Angelica którą dręczą paparazzi, uważa, że postać Andżeliki jest idiotką. Miss Frau lubi rolę antagonistki (czyli Pani Frał). Pracuje w teatrze, ma zamiar odegrać antygonę we wszystkich językach słowiańskich. Spotkana na planie odcinka Wykopki Hygenist mówi, że nie wstydzi pokazywać się nago od kiedy reżyser dodaje jej do picia środki. Reżyser przestrzega, że chciał by postacie grały jak prawdziwe dzieci. Ukazany jest na końcu fragment jednego z odcinków.

Zakończenie

Pojawia się Ku pamięci..." w którym to reżyser dziękuje Marcelowi, który popełnił samobójstwo, za pracę aktorską i mówi, że będzie kontynuował postać komputerowo jako hołd dla zmarlego.

Scenariusz